INFORMACJA DLA PACJENTÓW W PORADNI PODSTAWOWEJ OPIEKI ZDROWOTNEJ
REJESTRACJA DO PORADNI NA WIZYTY I TELEPORADY ODBYWA SIĘ W GODZINACH:
8:00-18:00
- Osobiście
- Telefonicznie 12/ 415 – 32 – 42 oraz 12/ 415 – 35 – 86
- Za pośrednictwem osób trzecich
Zgłoszenia na recepty, wyroby medyczne będą przyjmowane telefonicznie, osobiście oraz za pośrednictwem osób trzecich
ŚLEDŹ NA BIEŻĄCO AKTUALNOŚCI GŁÓWNEJ INSPEKCJI SANITARNEJ
>>> https://gis.gov.pl/kategoria/aktualności
KORONAWIRUS – ORGANIZACJA PRACY NZOZ ,,BIAŁY PRĄDNIK” SP Z.O.O
-
Od 16 marca zmieniają się zasady korzystania z podstawowej opieki zdrowotnej. Kiedy skorzystasz z wizyty stacjonarnej, a kiedy z teleporady?
Lekarz pierwszego kontaktu nie może, poza kilkoma sytuacjami, narzucić Ci wizyty w formie teleporady. To Ty wybierasz, jaką formę wizyty preferujesz.
Kiedy bezpośrednia wizyta
Twój lekarz nie może odmówić Ci bezpośredniej wizyty, gdy:
- Nie wyrażasz zgody na teleporadę – Ty lub Twój opiekun ustawowy.
- Cierpisz na przewlekłą chorobę i nastąpiło pogorszenie lub zmieniły się objawy.
- Istnieje podejrzenie choroby nowotworowej.
- Twoje dziecko nie ma jeszcze 6 lat.
- Masz pierwszą wizytę u lekarza, pielęgniarki lub położnej podstawowej opieki lekarskiej, których wskazałeś w deklaracji wyboru.
Kiedy teleporada
Korzystasz z teleporady, gdy:
- Istnieje podejrzenie zakażenia wirusem SARS-CoV-2.
- Potrzebujesz recepty na leki niezbędne do kontynuacji leczenia, a lekarz ma Twoją dokumentację medyczną.
- Potrzebujesz zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne jako kontynuację poprzedniego zlecenia, a lekarz ma Twoją dokumentację medyczną.
- Potrzebujesz zaświadczenia o stanie zdrowia.
- Twoje dziecko, które nie ma 6 lat, korzysta z porady kontrolnej, którą lekarz ustalił podczas bezpośredniej wizyty i która nie polega na fizycznym badaniu.
Co uzyskasz przez teleporadę u swojego lekarza
- zalecenia
- e-zwolnienie
- e-skierowanie
- zlecenie na test na koronawirusa
- e-receptę
- sugestię bezpośredniej wizyty w przychodni lub kontaktu z pogotowiem ratunkowym (jeśli Twój stan zdrowia będzie tego wymagał).
Jak przebiega teleporada
- Przed udzieleniem teleporady potwierdzenie tożsamość pacjenta. Lekarz robi to na podstawie przekazanych przez pacjenta danych lub danych wskazanych w dokumentacji medycznej czy deklaracji wyboru, okazanych przy wideoporadzie (np. dowód osobisty) albo wskazanych w Internetowym Koncie Pacjenta.
- Przeprowadzenie wywiadu z pacjentem oraz analiza jego dokumentacji medycznej.
- Udzielenie świadczenia zdrowotnego, czyli ustalenie jednostki chorobowej, oraz zlecenie właściwego postępowania medycznego.
- Ocena, czy teleporada jest wystarczająca, by rozwiązać problem zdrowotny pacjenta.
- Poinformowanie pacjenta o konieczności stacjonarnej wizyty, jeżeli problem zdrowotny uniemożliwia udzielenie świadczenia zdrowotnego w formie teleporady.
- Porada lekarza, pielęgniarki, położnej Podstawowej Opieki Zdrowotnej może odbyć się w formie PORADY TELEFONICZNEJ . Porada telefoniczna świadczona jest w sytuacji, gdy zakres niezbędnych czynności do zrealizowania na rzecz pacjenta nie wymaga osobistej jego obecności. W razie wystąpienia objawów wskazujących na konieczność wizyty bezpośredniej w przychodni wizyta ta odbywa się z pominięciem teleporady.
- Pacjent na teleporadę umówiony jest na konkretną godzinę. Podczas rejestracji poinformowany będzie o formie kontaktu telefonicznego z lekarzem, pielęgniarką, położną (czy dzwoni pacjent, czy dzwoni lekarz). Jeżeli ma zadzwonić pacjent będzie poproszony o telefon do rejestracji, a rozmowa zostanie przekierowana do gabinetu.
Podczas teleporady lekarz może wystawić:
– e recepty – kod otrzymuje pacjent za pośrednictwem IKP lub lekarz podaje pacjentowi telefonicznie, z otrzymanym kodem oraz numerem PESEL receptę można zrealizować w aptece.
– eZLA – nie ma konieczności wydruku zwolnienia,
– eZWM zaopatrzenie na wyroby medyczne – numer podawany jest pacjentowi telefonicznie,
– w uzasadnionych medycznie przypadkach skierowanie na badania laboratoryjne, diagnostyczne.
Skierowania są do odbioru w recepcji.
- Dla bezpieczeństwa wszystkich, zapraszamy Pacjentów do naszej placówki pojedynczo.
Porada telefoniczna spełnia warunki klasycznej porady lekarza, pielęgniarki, położnej. Personel zobowiązany jest zachować pełen profesjonalizm i należytą staranność oraz na podstawie rozmowy sporządzić niezwłocznie zapis w dokumentacji medycznej.
Rejestracja na porady telefoniczne możliwa jest drogą telefoniczną. osobiście lub za pośrednictwem osób trzecich.
– Pacjent ma możliwość zapisania się na teleporadę z wyprzedzeniem.
Zalecamy TELEPORADY bezpieczną formę kontaktu z lekarzem POZ, pielęgniarką POZ i położną POZ.
Po odpowiedniej weryfikacji stanu zdrowia otrzymają Państwo od lekarza POZ zalecenia, e-receptę, e-skierowanie, e-zwolnienie, skierowania na badania, skierowanie na środki ortopedyczne.
– Zawieszamy do odwołania płatne badania.
W celu wypisania e-recept na leki przyjmowane przewlekle należy złożyć prośbę telefonicznie, osobiście lub za pośrednictwem osób trzecich.
Skierowania na zabiegi wykonywane w gabinecie zabiegowym są realizowane na bieżąco z wyjątkiem poboru materiału do badań laboratoryjnych.
Diagnostyka obrazowa (USG, RTG):
SCDZ Medicina Sp z.o.o.
- Grzegórzecka 67C , 31-559 Kraków
- tel. 12 345 70 01 do 05
NZOZ SONO-X Sp z.o.o.
(diagnostyka RTG)
- Rusznikarska 17, 31-261 Kraków
- tel. 12 632 96 99 (pn-pt: 8:00 – 14:45)
Zakład RENTGENA i USG Wyrobek Sp. z.o.o
- Smoleńsk 25A/2, 31-108 Kraków tel. 12 422-00-63 (od 9,00 – 16,00)
- Kronikarza Galla 24 (teren MSWIA) , 31-053 Kraków (od 8,00 – 15,00)
Badania laboratoryjne:
Materiał do badań analitycznych pobierany jest:
Punkt pobrań czynny w punktach HORMON-DIA
od 8:00 do 11:30 od poniedziałku do piątku.
- Najbliższe punkty pobrań:
- Rusznikarska 17 p. 415, 31-261 Kraków
- Mazowiecka 25, 30-019 Kraków
- Długa 38, p. 215, 31-146 Kraków
Szczepienia w poradni dzieci zdrowych:
Szczepienia realizowane są zgodnie z obowiązującym kalendarzem szczepień.
Pani pielęgniarka lub lekarz kontaktuje się z rodzicami / opiekunami dziecka telefonicznie przypominając o szczepieniu.
Procedura dla Pacjentów:
- Pacjenci umówieni na wizyty do lekarza, pielęgniarki lub położnej do przychodni przychodzą zgodnie z wyznaczoną godziną.
- Każdy pacjent ma obowiązek podczas całego pobytu w naszej placówce noszenia maseczki ochronnej na twarzy( maseczkę można mieć swoją lub zakupić w aptece)
- Każdy pacjent ma obowiązek dezynfekcji rąk – dozownik z płynem na poczekalni.