Organizacja Pracy

INFORMACJA DLA PACJENTÓW W PORADNI PODSTAWOWEJ OPIEKI ZDROWOTNEJ

W związku z panującym stanem zagrożenia epidemicznego zmianie uległa organizacja pracy podmiotu NZOZ BIAŁY PRĄDNIK SP Z.O.O.

REJESTRACJA DO PORADNI NA WIZYTY I TELEPORADY ODBYWA SIĘ W GODZINACH:

                                                    8:00-18:00

  • Osobiście
  • Telefonicznie 12/ 415 – 32 – 42 oraz 12/ 415 – 35 – 86
  • Za pośrednictwem osób trzecich

Możliwość skorzystania z teleporady pod numerem telefonu:

12/ 415 – 32 – 42
12/ 415 – 35 – 86

Zgłoszenia na recepty, wyroby medyczne będą przyjmowane telefonicznie, osobiście oraz za pośrednictwem osób trzecich

KAŻDY PACJENT ZOBOWIĄZANY BĘDZIE DO PODANIA DANYCH DO ANKIETY ZWIĄZANEJ Z COVID-19 PODCZAS KAŻDEJ WIZYTY W NZOZ BIAŁY PRĄDNIK

ŚLEDŹ NA BIEŻĄCO AKTUALNOŚCI GŁÓWNEJ INSPEKCJI SANITARNEJ

>>> https://gis.gov.pl/kategoria/aktualności

 

KORONAWIRUS – ORGANIZACJA PRACY NZOZ ,,BIAŁY PRĄDNIK” SP Z.O.O

  1. Od 16 marca zmieniają się zasady korzystania z podstawowej opieki zdrowotnej. Kiedy skorzystasz z wizyty stacjonarnej, a kiedy z teleporady?

    Lekarz pierwszego kontaktu nie może, poza kilkoma sytuacjami, narzucić Ci wizyty w formie teleporady. To Ty wybierasz, jaką formę wizyty preferujesz.

    Kiedy bezpośrednia wizyta

    Twój lekarz nie może odmówić Ci bezpośredniej wizyty, gdy:

    1. Nie wyrażasz zgody na teleporadę – Ty lub Twój opiekun ustawowy.
    2. Cierpisz na przewlekłą chorobę i nastąpiło pogorszenie lub zmieniły się objawy.
    3. Istnieje podejrzenie choroby nowotworowej.
    4. Twoje dziecko nie ma jeszcze 6 lat.
    5. Masz pierwszą wizytę u lekarza, pielęgniarki lub położnej podstawowej opieki lekarskiej, których wskazałeś w deklaracji wyboru.
    Kiedy teleporada

    Korzystasz z teleporady, gdy:

    1. Istnieje podejrzenie zakażenia wirusem SARS-CoV-2.
    2. Potrzebujesz recepty na leki niezbędne do kontynuacji leczenia, a lekarz ma Twoją dokumentację medyczną.
    3. Potrzebujesz zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne jako kontynuację poprzedniego zlecenia, a lekarz ma Twoją dokumentację medyczną.
    4. Potrzebujesz zaświadczenia o stanie zdrowia.
    5. Twoje dziecko, które nie ma 6 lat, korzysta z porady kontrolnej, którą lekarz ustalił podczas bezpośredniej wizyty i która nie polega na fizycznym badaniu.

    Co uzyskasz przez teleporadę u swojego lekarza

    • zalecenia
    • e-zwolnienie
    • e-skierowanie
    • zlecenie na test na koronawirusa
    • e-receptę
    • sugestię bezpośredniej wizyty w przychodni lub kontaktu z pogotowiem ratunkowym (jeśli Twój stan zdrowia będzie tego wymagał).
    Jak przebiega teleporada
    1. Przed udzieleniem teleporady potwierdzenie tożsamość pacjenta. Lekarz robi to na podstawie przekazanych przez pacjenta danych lub danych wskazanych w dokumentacji medycznej czy deklaracji wyboru, okazanych przy wideoporadzie (np. dowód osobisty) albo wskazanych w Internetowym Koncie Pacjenta.
    2. Przeprowadzenie wywiadu z pacjentem oraz analiza jego dokumentacji medycznej.
    3. Udzielenie świadczenia zdrowotnego, czyli ustalenie jednostki chorobowej, oraz zlecenie właściwego postępowania medycznego.
    4. Ocena, czy teleporada jest wystarczająca, by rozwiązać problem zdrowotny pacjenta.
    5. Poinformowanie pacjenta o konieczności stacjonarnej wizyty, jeżeli problem zdrowotny uniemożliwia udzielenie świadczenia zdrowotnego w formie teleporady.
  2. Porada lekarza, pielęgniarki, położnej Podstawowej Opieki Zdrowotnej może odbyć się w formie PORADY TELEFONICZNEJ . Porada telefoniczna świadczona jest w  sytuacji, gdy zakres niezbędnych czynności do zrealizowania na rzecz pacjenta nie wymaga osobistej jego obecności. W razie wystąpienia objawów wskazujących na konieczność wizyty bezpośredniej w przychodni wizyta ta odbywa się z pominięciem teleporady.
  3. Pacjent na teleporadę umówiony jest na konkretną godzinę. Podczas rejestracji poinformowany będzie o formie kontaktu telefonicznego z lekarzem, pielęgniarką, położną (czy dzwoni pacjent, czy dzwoni lekarz). Jeżeli ma zadzwonić pacjent będzie poproszony o telefon do rejestracji, a rozmowa zostanie przekierowana do gabinetu.

Podczas teleporady lekarz może wystawić:

e recepty – kod otrzymuje pacjent za pośrednictwem IKP lub lekarz podaje pacjentowi telefonicznie, z otrzymanym kodem oraz numerem PESEL receptę można zrealizować w aptece.

eZLA – nie ma konieczności wydruku zwolnienia,

eZWM zaopatrzenie na wyroby medyczne – numer podawany jest pacjentowi telefonicznie,

– w uzasadnionych medycznie  przypadkach skierowanie na badania laboratoryjne, diagnostyczne.

Skierowania są do odbioru w recepcji.

  1. Dla bezpieczeństwa wszystkich, zapraszamy Pacjentów do naszej placówki pojedynczo.

Porada telefoniczna spełnia warunki klasycznej porady lekarza, pielęgniarki, położnej. Personel zobowiązany jest zachować pełen profesjonalizm i należytą staranność oraz na podstawie rozmowy sporządzić niezwłocznie  zapis w dokumentacji medycznej.

 Rejestracja na porady telefoniczne możliwa jest drogą telefoniczną.

–  Pacjent ma możliwość zapisania się na teleporadę z wyprzedzeniem.

Zalecamy TELEPORADY bezpieczną formę kontaktu z lekarzem POZ, pielęgniarką POZ i położną POZ.

Po odpowiedniej weryfikacji stanu zdrowia otrzymają Państwo od lekarza POZ zalecenia, e-receptę, e-skierowanie, e-zwolnienie, skierowania na badania, skierowanie na środki ortopedyczne.

– Zawieszamy do odwołania płatne badania.

W celu wypisania e-recept na leki przyjmowane przewlekle należy złożyć prośbę telefonicznie, osobiście lub za pośrednictwem osób trzecich.

Skierowania na zabiegi wykonywane w gabinecie zabiegowym są realizowane na bieżąco z wyjątkiem poboru materiału do badań laboratoryjnych.

 

Diagnostyka obrazowa (USG, RTG):

SCDZ Medicina Sp z.o.o.

  1. Grzegórzecka 67C , 31-559 Kraków
  2. tel. 12 345 70 01 do 05

NZOZ SONO-X Sp z.o.o.
(tylko RTG klatki piersiowej)

  1. Rusznikarska 17, 31-261 Kraków
  2. tel. 12 632 96 99 (pn-pt: 8:00 – 14:45)

 

Badania laboratoryjne:

Materiał do badań analitycznych pobierany jest:

Punkt pobrań czynny w punktach HORMON-DIA
od 8:00 do 11:30 od poniedziałku do piątku.

  1. Rusznikarska 17 p. 415, 31-261 Kraków
  2. Mazowiecka 25, 30-019 Kraków

 

Szczepienia w poradni dzieci zdrowych:

Szczepienia realizowane są zgodnie z obowiązującym kalendarzem szczepień.

Pani pielęgniarka lub lekarz kontaktuje się z rodzicami / opiekunami dziecka telefonicznie przypominając o szczepieniu.

Podczas rozmowy telefonicznej zbierany jest wywiad epidemiologiczny w kierunku Covid 19 i rejestrowane są dzieci z ujemnym wywiadem.

Dziecko rejestrowane jest zarówno  na wizytę szczepienną jak i dzień wcześniej na teleporadę z lekarzem, który dokonuje na podstawie rozmowy z rodzicem / opiekunem prawnym wstępnej kwalifikacji do szczepienia. Po wstępnej kwalifikacji do Poradni z dzieckiem przychodzi jedna osoba dorosła.  Wymagane jest punktualne przybycie , w celu uniknięcia niepotrzebnego kontaktu z innymi szczepionymi dziećmi i ich rodzicami/ opiekunami.

 

Procedura dla Pacjentów: 

  1. Pacjenci umówieni  na wizyty do  lekarza, pielęgniarki lub położnej  do przychodni przychodzą zgodnie z wyznaczoną godziną.
  2. Każda osoba wchodząca do przychodni będzie miała wykonany pomiar temperatury ciała.
  3. Każdy pacjent zobligowany jest do podania danych do ankiety związanej z Covid 19.
  4. Każdy pacjent ma obowiązek podczas całego pobytu w naszej placówce noszenia maseczki ochronnej na twarzy( maseczkę można mieć swoją lub zakupić w aptece)
  5. Każdy pacjent ma obowiązek dezynfekcji rąk – dozownik z płynem na poczekalni.
  6. Na wizyty w przychodni Pacjenci zobligowani są przychodzić pojedynczo. Dopuszcza się wejście do budynku opiekuna w przypadku osób niepełnosprawnych, małoletnich oraz osób starszych wymagających stałej obecności osoby nadzorującej.